Thursday 7 February 2013

Rumah Makan Khas Sunda CIBIUK Bangi

Restoran ni dekat sangat dengan office saya... Dah lama mengomel kat en.suami tanpa putus asa  nak try makan kat sini. Akhirnya tertunai jugak hasrat! Owner restoran ni merupakan kakak kepada sahabat saya masa sekolah dulu.


Restoran ni Corner lot.. ..Betul-betul tepi highway..
 Area kedai- kedai berdekatan dengan Tol Sg Ramal.
Senang nak cari!


Suasana santai di restoran ni dengan iringan lagu ala-ala jawa! hehe.. 



FREE.. Boleh ambil ulam-ulam dan pelbagai sambal secara PERCUMA..i like!..


Saya order Manggo Juice & En suami order teh ais..
 Jus tu ok la..tapi ada rasa masam-masam..mungkin buah tak masak betul kot..
Teh Ais memang sedap! bukan rasa macam teh biasa tau..Teh dia sangat wangi!

Anda juga akan dihidangkan dengan secawan teh panas.


Ni yang saya order..lele apa tah? nama lupa! haha.. 
SEDAP.. !
Ala-ala macam nasi ayam penyet la.. Ikan tu rangup & besar punyaaa! hehe.. 


Ni desert.. Roti pisang cheese kot namanya.. 
Rasanya sangat OHSEMMMMMMMMMMMM! Sedap terangkat!


En.hubby order nasi + ayam bakar..*tak ingat nama*
 Nasi dia ala-ala nasi lemak..Unik! 
Tapi tak berapa kena dengan tekak en.suami..haha..


Lunch bersama..
Baju pun kebetulan warna sama..
Aktiviti bagi mengeratkan hubungan kasih sayang bersama..ewah! 

So far, makan kat sini ok..kena dengan tekak saya ..TOTAL: RM45++.. Kalau anda nak kelainan rasa masakan ala-ala sunda gitu..Boleh lah try makan kat sini.. Yang pastinya, saya akan datang lagi dan order roti banana cheese itu! terbaik!

5 comments:

cha said...

wah mahal gak eh RM45? macam ayam penyetla tu kot u. next time boleh try sini :)

Unknown said...

aah agaklah..tapi kalau nak cuba apa salahnya..kalau hari-hari makan sini pitam!

-fiexa- said...

kesedapan berbaloi tak dengan harga?
aku penah bc review blogger pasal restoran ni. letih google cari kat mana tak jumpa last2 baru minggu ni aku tau kat mana tempat dia. hari2 lalu situ nak pi keja boleh tak pasan lak. haha

Unknown said...

fiza: ok lah..ni restoran akak zee lah..zee yg recommend mula-mula..aku ingat kat mana..rupanya sekangkang kera ja dgn ofis aku..haha..

Sweetamieda. Blo said...

Wah..nampak sgt sedap pisanv keju tu!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to DIARI mama aisy dan alisya
Designed by UMIESUEstudio 2015