Tuesday 29 January 2013

Bercuti di Sabah Day 1

Percutian singkat 3 hari 2 malam yang sangat berbaloi-baloi..Walaupun penat dan rushing nak pergi melawat semua tempat tapi best dan puas! Let's check it out...

Perjalanan dari LCCT ke Kota Kinabalu Sabah mengambil masa lebih kurang 2 jam 30 minit..

Muka excited nak bercuti tapi mengantuk sebab bangun seawal 4 pagi..semangat! haha..

Pergi bawa 1 beg besar ja...Masa nak balik jadi 4 beg sudah!! hahaha..

Agenda pertama kami adalah ke Pulau Manukan, Sabah..Naik boat dalam 15 minit..Disebabkan kami sampai pun dah tengah hari..Jadi kami decide nak pergi satu pulau ja..Kalau korang datang banyak hari boleh la pergi 2 or 3 pulau...Untuk 1 pulau, RM23 seorang..

Pulau Manukan ni sangat bersih dan cantik..Subhanallah.. Air jernih sangat..Nampak ikan berenang-renang..Snorkling pun best! tapi saya tak snorkling pun..huhu!

Posing!

En.suami mandi sorang-sorang jer..hehe..

Subhannallah! Indah sungguh ciptaanNYA..

Hati-hati..Obor-obor! Pernah kena sengat masa kecil2 dulu..fobia bila ingat balik!

Lots of LOVE..

Jebis-jenis ikan..panggang pon SODAP!

Jesselton Point KK, Lebih kurang macam jeti la untuk ke pulau-pulau...beli tiket kat sini tau..

Lepas dah puas lepak kat Pulau Manukan..Kami check in hotel..Kemudian kami meneruskan agenda ke Stadium Likas KK untuk menyaksikan perlawanan bola sepak antara Sabah dan Kedah..Kebetulan ada games..Seronokla en.suami..peminat tegar pasukan Kedah..hehehe..

Selepas tamat game. Kami jalan-jalan sekitar Waterfront..Tengok sunset..hehehe..Masa ni perut pun dah menyanyi lagu dangdut goyang inul..Kami pun terus ke Pasar Filiphine untuk makan seafood!

Macam-macam jenis seafood  ada...Banyak gerai-gerai kat sini..pilih la mana suka...Alang-alang nak makan seafood kan..malam tu kami pilih semua jenis seafood yang besar punya..hehehe..

Udang Besar

Ketam Besar

Lobster Sederhana

dan Sotong besar..Total semua RM110..Berbaloi sangat rasa...Ketam tu tapau separuh sebab penat nak habiskan..Last-last balik hotel terus tidur..tak makan pun..sayangnya...huhu..

Lepas makan...Jalan-jalan area pasal filiphine kejab..Geram ja tengok seafood fresh-fresh... lepas tu balik hotel..Rehat..Esok banyak destinasi nak pergi..