Wednesday 27 March 2013

MC 2 hari

Saya MC Isnin & Selasa lepas.. 

Kisah nya hari Ahad, en.suami tapau nasi beriani ayam.. Saya makan lunch agak lewatla..En.suami pulak makan nasi goreng pagi tu yang saya masak. Petang baru dia makan balance nasi beriani tu..Bila dah nak dekat magrib tu badan dah rasa semacam dah..Rasa tak sedap perut..Perut rasa berangin je..Kembung mengalahkan orang mengandung..Badan pun jadi lemah.. Lepas ja magrib memang muntah-muntah & citir -biritnya.. 

memang confirm KERACUNAN MAKANAN! 

Dengan Aisy demam panas.. Memang dugaan buat en.suami nak handle dua-dua orang sekali..Thanks hubby! Muntah-muntah berlanjutan sampai 1 pagi... Waktu ni memang  badan saya weak sangat dah.. Memang rasa nak pitam ja..En.suami call sepupu dia datang teman Aisy..TQ makcak,kak chak n family! Sebab takkan nak bawa Aisy pergi hospital malam-malam pulak..Aisy pulak tak sihat n dah nyenyak tidur.. En suami bawa ke KPMC..Sekali tak da dokter plak..Sebab Dr ada emergency.. Makanya kami ke KPJ jelah..Ramai sangat orang walaupun dah pukul 1am waktu tu.. Muntah-muntah n cirit birit berlanjutan sampai ke kpj nun..Adoi! En.suami cuma kena cirit birit je..Tapi tak seteruk saya.. Maka dapatlah MC 2 hari.. 

Hari ni dah mula kerja balik..Tapi seriously badan lemah sangat..Rasa sakit satu badan.. Dah minum air garam pon rasa lemah lagi.. Kalau ikutkan nak ja MC lagi ..tapi gigih juga nak datang office.. Tak tau la bila nak rasa ada tenaga balik.. Any tips? huh!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to DIARI mama aisy dan alisya
Designed by UMIESUEstudio 2015