Sunday, 3 November 2013

Weekend: Cucur Udang rangup & Aisy Cedera

Bangun hari ni sakit-sakit badan sebab semalam bergusti dengan aisy...
Dia smakedown nya perut n belakang saya..Adoinyepunn..
Masa main tu layankan je..Bangun pagi ni baru rasa sakit badan..
Serius sampai rasa nak demam..

Tapi ku gagahkan juga buat breakfast untuk en.suami..
 Masa dia balik dari  outsation tu saya tanya la 
" Apa yang abang rindu masa mama(saya) tak de??"
Biasa lah soalan mengada2 tu mesti harus ditanya..
Macam-macam la jawapan keluar..
*Malas nak tulis kat sini nanti korang muntah hijau*
 & jawapan  last tu " Abang rindu masakan sayang~"

Pergh tu point yang saya rasa..eh perli ke apa ni?haha..
tau la dapur dah lama tak berasap..haha..
Tu yang tak larat pun gigih buat cucur udang tak cukup bahan..haha..
Kali ni cucur udang menjadi walaupun tak cukup bahan..
Sebab rangup! yeah!!


RESEPI Cucur Udang Rangup
  • Tepung Gandum 4 senduk
  • Tepung Beras 2 sudu besar
  • Tepung Cucur Rangup Goreng Pisang Adabi *Plastik kuning* 4 sudu
  • Baking Powder 1 susu kecil
  • Garam kunyit secukup rasa
  • Cuka 1 sudu besar
  • Udang geragau 
  • Udang
  • Bawang besar
  • Cili hidup
  • Daun kucai *tak letak pun 
  • Taugeh *pun tak letak..haha..
  • Sedikit air
Gaul semua bahan & sedia untuk digoreng..Mudah~



Tengok bibir aisy tu ...kalah angelina jolie uollls!

Pagi tadi masa kemas kan mainan aisy..macam biasa saya sama-sama mintak aisy tolong kemas toys sendiri..Aisy tolong mama ambil tu..Sambil tunuk toys yang bersepah-sepah atas lantai..Sambil tu saya sambung kemas..Tiba-tiba dengar aisy nangis selopp..Jarak tak sampai 3 kaki dengan saya..

Pusing tengok muka aisy dah tersembam kat lantai..Saya syak masa aisy  jalan tiba-riba jatuh tersembam..Tak semena-mena pun..maybe sebab terpijak toys kot sebab saya memang tak nampak sebab dok sibuk mengemas..*my bad* Kesian sangat!

En.suami tengah mandi waktu tu..Terus meluru keluar..Darah banyak sangat..Neves sangat waktu ni takut patah gigi...Alhamdulillah cuma bibir ja kena...Bengkak bibir tu pun dah surut..Lega..

Bawa juga aisy pergi klinik cek..Sambil tu boleh cucuk setahun..Aisy cucuk lambat sikit sebab masa dia setahun tu nak habiskan cucuk pnemucocal dulu..Cadangnya nak tunggu jumpa dr.afifah kpmc..Tapi sebab sabtu tu depavali so dr.afifah cuti la...Dah alang-alang nak cek luka aisy terus cucuk sekali..

Ni dugaan ke-2 buat aisy..Boleh pulak jarum tu tiba-tiba tercabut dari tiub ubat. Masa tu dah la jarum dah masuk bontot sepenuhnya tinggal nak picit ubat ja..Sekali tercabut..Dr tu memang careless arrrrr ..Geram betul ..Dah la aisy dah menangis beria dah ..Boleh dokter tu bagi alasan sebab aisy keraskan bontot dia.Tak kisahlah apa alasan dr tu..saya tetap nak salah kan dia..grrrrrrrrr!! .Dah kena tunggu cucuk lagi sekali..Kesian sangat kat Aisy..Kalau ikutkan dah nak sembur ja dokter tu tadi..Tapi ku tahan-tahan ja.Sabar jela..Geram sangat kalau ingat balik..

Korang pernah tak jadi camni????


Gambar sebelum kejadian..
Rajin betul tolong mama..Aisy aisy..

3 comments:

rossi rossa said...

sedapnyee......bleh cuba ni...tepung cucur rangup tu camne ye?tak pernah dgr pulak...

salam kenal..sudi2 la singgah kat bloq saya http://rossi-rossa.blogspot.com
tq

Izzati Asyraf said...

Done follow dear....Tepung cucur pisang adabi dear..hihi

DYatie said...

Amboi. Tak pernah lagi tanya husb apa yg dia rindu. Hahaha.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to DIARI mama aisy dan alisya
Designed by UMIESUEstudio 2015