Thursday 18 July 2013

Mama Aisy Mintak call ambulance

Mama Aisy nak interframe pulak la..hihi..
Asyik cerita pasal kesayangan Aisy ja kan...

Hari selasa lepas, lepas ja sahur, perut memulas sangat..
2..3..kali jugak ulang pergi toilet..
Memang seksa sangat rasa..
Lepas subuh ja memang rasa tak sedap tekak..
Terus ulang-ulang muntah ..

Aisy pulak malam sebelum tu badan panas..
Baru nak mula demam. Memang dugaan sangat..
Kalau ikutkan nak MC ja terus ..
Tapi fikirkan baru seminggu kerja..
Gagahkan diri jugak pergi kerja..
Nasib baik en.suami sudi ambil cuti sebab nak jaga Aisy..
En.suami jugak yang tolong hantar saya ke office pagi tu..

Sampai office sambung muntah-muntah lagi..
Sampai pukul 1130 pagi tu memang tak tahan dah..
Rasa letih sangat n mintak kat bos nak ke klinik..
Lepas dah dapat kebenaran terus call en.suami suruh ambil saya..
Dapat MC hari tu..

Sempat tapau bubur McD lepas ke klinik tu..
Budget nak berbuka puasa laa..
Kalau ikutkan memang dah terbatal puasa pun sebab muntah kan..

Sampai ja kat parking rumah..
Memang dah rasa pening sangat tahap nak jatuh dah..
Gagahkan diri juga jalan naik lif sampai rumah..
Sampai ja rumah terus tumbang pitam betul-betul depan pintu...
 Dalam pada tu jugak rasa nak membuang..
Keluar habis semua cecair dalam badan..
*Sensored* Sila abaikan.. ! Cerita penuh perasaan ni!..

Lepas tu baru rasa lega ..
Tapi rasa lega tu sekejab ja..
Jerit panggil en.suami yang baru nak tidurkan Aisy dalam bilik bagitau saya nak muntah sgt2..
Tapi tak daya nak pergi toilet..
Dia sedaya upaya angkat saya yang dah macam nagka busuk ni ke toilet..
Waktu ni la saya rasa macam separuh nyawa dah..
Nafas pendek-pendek..
Satu badan sejuk..
Kaki Tangan Kebas..
Kepala berpusing-pusing..
Ayat yang keluar waktu tu dari mulut saya
 "ABANG, CALL AMBULANCE!"
Boleh imagine tak rasa sakit sampai tahap suruh call ambulance?!uhuk!
Yang saya ingat waktu tu jugak, en.suami angkat saya letak kat ruang tamu..
Dia bancuhkan air garam untuk saya n paksa minum..
Waktu tu jugak saya dok memerut habis ..Geli!

Lepas minum Air garam tu baru rasa satu kelegaan.
Syukur Alhamdulillah ya Allah!
Lepas dah rasa ok sikit..Makan ubat yang dokter bagi..
Terus tidur sampai ke pagi..
Bangun makan je..
 
Memang satu pengalaman yang menguji hambanya..
Menguji saya dengan rasa sakit..
Menguji suami yang kena handle anak dan saya sekaligus sebab sakit..
Menguji majikan saya sebab saya terpaksa MC bila mula kerja..

Begitulah kehidupan, kadangkala kita diuji olehNYA untuk kita tersedar seketika dari zon selesa.
Allah uji sebab sayang..Yang penting sentiasa bersangka baik..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to DIARI mama aisy dan alisya
Designed by UMIESUEstudio 2015